Офис съвети
Пример за ефективна система за архивиране в офиса.
Публикувано на 18 август 2020 г
За не-счетоводители, изчисляването на амортизацията на вашите офис мебели може да бъде объркващо. Така че някои фирми избират да го направят по най-простия начин: като разделят цената на покупката на мебелите с техния полезен живот. Например, ако са закупили офис мебелите за $100 и се очаква да бъдат използвани през следващите 5 години, годишната амортизация е $20.
За съжаление, това не винаги е приложимо.
Виждате ли, всички активи, включително офис мебели, се обезценяват всяка година. Но не със същата скорост. Някои се обезценяват по-бързо от други. Така че е важно да разберете как всяка мебел се амортизира, за да излезете с по-точна сума на амортизацията.
Но преди да копаем по-дълбоко, нека първо опресним знанията си за амортизацията.
Какво е амортизация?
Амортизацията е начин за амортизиране на стойността на даден актив през неговия полезен живот.
Например очаквате шкаф, който току-що сте закупили, да бъде полезен през следващите десет години. Вместо да приспаднете цялата сума, която сте платили за него като разход в годината, в която е закупен, вие го разделяте на десет години.
Но защо?
Амортизацията се основава на принципа на съответствието в счетоводството. Принципът гласи, че приходите и разходите трябва да се признават в годината, в която са спечелени и изразходвани, независимо кога са платени.
Тъй като ще можете да използвате този кабинет в продължение на 10 години, това означава, че той ще ви помогне да печелите доходи през тези години. Следователно трябва да разделите разходите за кабинета на годините, през които печелите доходи от него. Правейки това, вие се уверявате, че вашите приходи и разходи ще съвпадат.
От ваша страна като собственик на бизнес, амортизацията също ще ви помогне да намалите данъците си. Това е така, защото амортизацията се счита за разход и следователно подлежи на приспадане от вашия облагаем доход. Въпреки че е изкушаващо да декларирате голяма амортизация, IRS поставя таван за това колко амортизация можете да поискате за една година. Но повече за това по-късно.smartoffice
Дефиниция на термините
За да разберем по-добре концепцията за амортизация, нека дефинираме термините, които често се свързват с нея.
АКТИВ
В счетоводството актив просто означава имущество, което очаквате да бъде полезно след фискалния период. Това включва земя, сграда и офис оборудване, наред с други.smartoffice
ПРОГНОЗЕН ПОЛЕЗЕН ЖИВОТ
Когато кажете, че даден актив има прогнозен полезен живот от пет години, това означава, че очаквате да го използвате в продължение на 5 години. Не забравяйте, че това е само приблизителна оценка. Някои активи надвишават своя полезен живот, докато други могат да станат безполезни дори преди да са напълно амортизирани. Така или иначе, всичко е наред. Можете да коригирате амортизацията, както сметнете за подходящо, или да поддържате актива в счетоводните си книги, дори ако е напълно амортизиран.smartoffice
СПАСИТЕЛНА СТОЙНОСТ
Остатъчната стойност на практика просто означава скрап стойността на актива. Това е колко очаквате да го продадете, когато вече не го използвате.
Как да изчислим амортизацията
Както споменахме, активи като офис мебели се амортизират с различни темпове. Ето защо има няколко начина за изчисляване на амортизацията. Ето някои от тях:smartoffice
ПРАВОЛИНЕЙНА АМОРТИЗАЦИЯ
Това е най-лесният и прост начин за изчисляване на амортизацията. Вие просто вземате покупната цена на актива и приспадате неговата спасителна стойност. След това го разделете на очаквания полезен живот на актива.
Формулата ще изглежда така:
Амортизация = (покупна цена – остатъчна стойност)/приблизителен полезен живот
Пример: smartoffice
Купихте шкаф за 1000 долара и очаквате да го използвате през следващите 10 години. Приблизителната стойност на скрап е $200.
Да изчисля:
Амортизация =($1000 (покупна цена) – $200 (обезценна стойност)) / 10 години (полезен живот)
Амортизация = $800/10
Амортизация = $80 Оригинални тонер патрони
Вашата годишна амортизация е $80. Това е единна годишна сума, която ще признаете като разход през следващите десет години.
проба за амортизация на офис мебели
ДВОЙНА НАМАЛЯВАЩА АМОРТИЗАЦИЯ
Този метод на амортизация е подходящ за активи, които са по-малко полезни с течение на времето. Например, купихте компютърен комплект. Очаквате да го използвате през следващите 10 години, но знаете, че само след 3 години ще излезе нов модел. Така че вашите служители вероятно ще използват този компютър много по-рядко. Оригинални тонер патрони
Логиката зад двойно намаляващия баланс е да се амортизира актив в годините, когато е по-полезен. Като собственик на бизнес вие също ще можете да възстановите цената на артикула много по-бързо. Brother Бушинги Оригинална CET6396
При този метод сумата на амортизацията през първата година, в която сте амортизирали актива, се удвоява. След това в следващите години балансовата стойност на актива се използва вместо покупната цена.Оригинални тонер касети
Формулата ще изглежда така:
Амортизация = (2 x норма на амортизация) x балансова стойност в началото на годината
За да получите процента на амортизация, просто разделете 1 на полезния живот на актива. Така че, ако активът има полезен живот от пет години, нормата на амортизация е 0,20 или 20%. Оригинални тонер касети